zondag 2 augustus 2015

My August Goals

Ik kan niet geloven dat ik al drie weken vakantie achter de rug heb gehad. De helft zit er al op! In het begin van augustus zal ik naar Spanje vertrekken om mijn familie weer te zien en het zonnetje op te zoeken. Dat betekent niet dat ik geen doelen voor mijzelf zal opstellen. Dus pak weer een kopje thee of koffie erbij en lees mijn doelen van de volgende maand, terwijl ik ook nog eens terugblik naar de afgelopen maand.


Als eerste zal ik terugblikken naar de doelen van juli en of ik wel de doelen heb bereikt.

Uitrusten
Als er één doel is die ik echt heb kunnen bereiken, dan is het wel uitrusten. Er zijn een aantal dagen geweest dat ik thuis bleef, geen make-up op deed, 's middags een dutje deed en daarna een wandeling maakte. Die rustige dagen doen mij tussen de activiteiten veel goed.

Meer ondernemen
Ook dit doel kan ik weer afvinken. Nadat ik mijn boeken op school had ingeleverd wilde ik mezelf trakteren op een ice coffee en nodigde daarvoor een vriendin uit. We kletsten over van alles en toen realiseerde ik dat ik dit ook tijdens het schooljaar vaker moet doen. De afgelopen dagen heb ik nog veel meer ondernomen. Ik ging een dagje shoppen in de Outlet van Roermond, ik ging met mijn hele vriendinnengroepje naar Sneek om andere vrienden op te zoeken en we gingen ook nog eens met een vriendin uit Sneek shoppen in het centrum van Rotterdam. Normaal doe ik niet zoveel in een korte tijd omdat ik vaak moe word, dus ik denk dat ik wel een schouderklopje verdien.

2x per week sporten
Oef, ik denk dat ik dit doel voor de helft heb uitgevoerd. Aan het begin van de maand hield ik mij eraan. Ik ging zelfs op de warmste zaterdag van het jaar naar de sportschool. De airco kon de warmte niet volledig tegenhouden, maar het was beter dan buiten. Halverwege de maand gaf ik op, maar ik denk dat dat voornamelijk komt door de rust die ik wilde nemen. Als ik weer naar school moet zal ik wel 2x per week sporten.

Meer vegetarische recepten proberen
Okay, ik zal een beetje vals spelen met dit doel. Ik heb niet echt recepten geprobeerd, maar wel zo vaak mogelijk vleesvervangers gegeten. Ik heb veel lekkers ontdekt en ben er zeker van dat ik het niet erg zou vinden om vegetariër te zijn. Ik kan ook zeker de vegetarische balletjes van de Ikea aanraden!


En hierbij volgen mijn doelen van de maand augustus.

Veel lezen
Ik moet bekennen dat ik qua het lezen van boeken voor school achterloop. Tijdens de vakantie kan ik dat inhalen en daarom wil ik nog twee boeken lezen. Ieder boek heeft meer dan 300 bladzijdes, dus dat wordt hardcore lezen. Ik heb inmiddels al Het diner binnen één week uitgelezen, waardoor ik meer zin heb in lezen. Ik moet sowieso mijn boeken voor Nederlands lezen, maar ik zou ook graag The Maze Runner willen uitlezen en meteen daarna The Scorch Trials willen lezen. Ik wil het boek lezen voordat de film uitkomt, maar dat betekent dat ik dan vier boeken moet lezen. Word vervolgd...

Goed voor mezelf zorgen
Ik ga dus binnenkort op vakantie naar Spanje, waar het iedere dag 30 graden Celsius is. Soms ben ik lui en stel ik het drinken van water uit. En dat is juist wat ik niet moet doen. Ook wil ik kunnen genieten van lekker eten, maar ik kan niet elke dag gefrituurde garnalen eten. Oftewel: ik moet wel letten op mijn voeding en genoeg water drinken. Natuurlijk zal ik mijzelf elke dag insmeren met zonnebrandcrème, maar ook na het zonnen moet ik aftersun insmeren. Ook al ben ik zo lui.

Even alle zorgen vergeten
De vakantie is al halverwege en ik heb in juli veel ondernomen. Ik ga ook in Spanje veel leuke dingen doen, maar ik zal minder op het internet zitten dan normaal en ik zal daardoor mijn vriendinnen minder vaak spreken. Dit heb ik eigenlijk iedere zomervakantie, maar nu wil ik niet zitten piekeren. Ik wil daar kunnen genieten van het weer, het eten en mijn familie. Ik ga even alles vergeten over het aankomende schooljaar en (vriendschappelijke) relaties.

En ik denk dat dat wel mijn doelen zijn van de maand augustus. Het zijn er niet zoveel, maar ik ga het rustig aan doen op vakantie. Ik neem mijn laptop mee en misschien kan ik tussendoor wat schrijven. Als je leuke plannen hebt in augustus, ik hoor het graag!

Heel erg bedankt voor het lezen!

- Liefs, Sarah

1 opmerking:

  1. Good points, i also wanna read more these month, let's see what happens!

    BeantwoordenVerwijderen