zaterdag 10 januari 2015

Een strandwandeling & Los Campos in Vélez-Malaga

Nog de alle beste wensen, iedereen! De vakantie is echt voorbij gevlogen. Ik heb zelfs al mijn eerste weekje school van 2015 achter de rug *snik*. Ik moet wel zeggen dat mijn vakantie heerlijk was. Ik wil niet opscheppen, maar Spanje is gewoon geweldig om de winter door te brengen. Want ik kon zelfs rustig op het strand lopen en foto's maken. Kijk snel verder voor foto's van een rustige strandwandeling en nog wat andere foto's van mijn vakantie in Spanje.


Ik kom hier al vanaf dat ik klein was. Eigenlijk best wel gek, want soms krijg ik vlagen van herinneringen. Waarschijnlijk herkende ik daarom de vuurturen niet: "Sinds wanneer staat deze vuurtoren?!"

Ik denk dat ik maar een half uurtje tot drie kwartier op het strand heb doorgebracht, maar let bij de laatste foto's maar eens op het verschil van de kleur van de lucht. Het is zo raar dat de overgang van dag naar nacht zo snel kan gaan. En het levert ook nog mooie kleuren op!

 
Wat mij ook verbaasde was dat er heel veel exotische vogels waren. Sommige hadden zelfs een nestje in de palmbomen. Waarschijnlijk heeft iemand ze ooit vrijgelaten, maar het is zo grappig dat als je langs de palmbomen loopt je allemaal vogeltjes hoort.

Zie je het verschil tussen de eerste foto's en deze foto's? De kleuren lijken feller te worden naarmate de tijd verstrijkt. Ik ben vooral tevreden over de laatste foto van deze rij. Het is zo mooi!

's Ochtends besloot ik samen met mijn vader het topje van Veléz-Malaga op te zoeken. Daarboven op de berg stond een oud kerkje. Ook maakte ik een foto van het uitzicht op Vélez-Malaga vanuit de berg. Ik weet niet waarom, maar ik houd zo veel van bergen. Misschien omdat het helemaal niet in Nederland voorkomt, maar het fascineert mij zoveel.

Ik wandelde ook veel in "Los Campos" (zo noemen we dat daar, haha). Het lieve hondje die je hierboven ziet is Pipo, de hond van mijn opa en oma.

Je ziet overal olijfbomen. Maar ietsje achter een heuvel zijn er soms mensen die "vliegen" (ik weet niet hoe je dat precies noemt, sorry).

En als afsluiter nog een aantal foto's van Pipo. Vooral de tweede foto van deze rij is per toeval zo grappig geworden, ik moet er nog steeds om lachen als ik er naar kijk. Als je je afvraagt wat voor ras hij is: het is een podenco. Ik weet niet of alle podenco's zo zijn, maar Pipo heeft zoveel energie. Hij rent echt overal op het veld en heeft wel altijd zin om te spelen. Geef mij maar mijn lieve Canelo, lekker rustig en ontspannen. Ik hou alsnog van Pipo hoor, maar iedereen heeft toch zijn favoriet?

Zo, dat waren nog is wat foto's. Ik kan Spanje erg aanraden in de winter, vooral het zuiden van Spanje. Op mijn verjaardag (2 januari) was het zelfs 23 graden Celsius! En ja, ik ben jarig geweest. Ik ben 16 geworden. Tot nu toe heb ik niet echt de voordelen ervan ontdekt, maar ik hoop een prettig jaar tegemoet te gaan. Misschien was 2014 niet mijn jaar omdat ik met de traditie van de druiven vorig jaar niet heb meegedaan. Gelukkig heb ik dit jaar wel meegedaan en hopelijk zal dat te merken zijn! 

Voor de rest heb ik op de nacht van 1 op 2 januari iets moois mogen doen. Mijn vader zag 3 zwerfhondjes langs de weg liggen onder een boom. Ik heb wat te eten kunnen geven, maar het is zo zielig om te zien dat ze zo schuw en mager waren. Het brak echt mijn hart, ik kon mijn tranen niet binnenhouden. Als het kon had ik ze alle 3 mee naar huis genomen. Ik zit er wel over na te denken om deze zomer in Spanje bij een asiel vrijwilligerswerk te willen doen. Als iemand van mijn lezers een site kent waar ik meer informatie kan vinden of me kan inschrijven, laat het dan alsjeblieft achter in de reacties!

En wat heb jij in de vakantie gedaan? Ik ben erg benieuwd hoe het Kerstsfeertje hier in Nederland was. Over anderhalf weekje heb ik weer mijn tweede toetsweek, waar ik me nu al op voorbereid. Voor alle mensen die binnenkort toetsweek hebben: heel veel succes, jullie kunnen het allemaal!

Tot de volgende keer,

Heel veel knuffels en kusjes van mij, laten we er samen een mooi jaar van maken!

2 opmerkingen:

  1. Jij natuurlijk ook nog de beste wensen! Wat is Pipo een schatje, echt een grappig snoetje. Ik heb ook nog nooit eerder van dit ras gehoord, maar ik word alleen al van de foto's ontzettend blij ;-) Je hebt echt een prachtige reis achter de rug en wat een boel spannende plannen te gaan. Het zou waanzinnig gaaf zijn als je vrijwilligerswerk gaat doen in het asiel. Ik heb hier helaas verder geen kennis/contacten van, maar ik duim met je mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is erg grappig dat het ras niet zo bekend is, want er zijn erg veel podenco's te adopteren via organisaties die ze uit Spanje halen. Pipo is wel echt een clown hoor, haha. Ik ben al aardig op weg in het vinden van een asiel waar ik vrijwilligerswerk kan doen, maar er zijn nog altijd meerdere opties. Bedankt voor je reactie, jij ook nog veel succes met je blog! Liefs

      Verwijderen